Bilsalget har været hårdt præget af corona-nedlukningen i årets første måneder.
Her rundende man kun akkurat 20.000 nye registreringer pr. 1. marts. I marts måned vendte salget af biler dog og sluttede i første kvartal på samlet 43.898 nye personbiler.
I første kvartal udgjorde grønne biler 24 procent af bilsalget mod 9 procent i samme periode sidste år. I årets første kvartal blev der indregistreret 2.996 elbiler og 7.520 plugin-hybridbiler.
Det hilser man velkommen hos rustbeskyttelseskæden SUVO, hvor man længe har behandlet både el- og hybridbiler:
”Det hårde danske klima skaber de bedste betingelser for, at din bil danner rust. Og el- og hybridbiler ruster i lighed med benzin- og dieselbiler, så hvis du gerne vil forlænge din bils levetid, skal du
selvfølgelig have den rustbeskyttet,” forklarer Palle Pedersen, administrerende direktør hos LHG Group, der har 35 års erfaring med udvikling og salg af kvalitetsrustbeskyttelse fra bl.a. SUVO.
OMHYGGELIGHED OG INDSIGT
El-, hybridbiler eller konventionelle biler er typisk ikke rustbeskyttede, når de kommer fra bilforhandleren. Men man kan ikke bare vælge en hvilken som helst rustbeskyttelse til sin elbil, understreger John Milton, der er indehaver af Dansk Karosseri Teknik:
”En el- eller hybridbil er langt mere tidskrævende at rustbeskytte end en konventionel bil, da der på el- og hybridbiler er et stort afdækningsarbejde i og med, at der er områder som for eksempel
kabler og batterier, der skal afdækkes, inden der kan påføres rustbeskyttelsesprodukt.“
Elbiler kræver mere omhyggelighed og indsigt, og generelt er behandlingsskemaer et vigtigt værktøj ved korrekt rustbeskyttelse af biler:
“Det er vigtigt, at der løbende udvikles behandlingsskemaer på de forskellige bilmodeller. Især de nye el- og hybridmodeller kræver mere omhyggelighed og indsigt, når disse skal rustbeskyttes,” fortæller John Milton.
OPDATERET PÅ NYESTE VIDEN
SUVO følger udviklingen af el- og hybridbiler tæt. I den forbindelse udvikler de behandlingsskemaer i samarbejde med Dansk Karrosseri Teknik:
”Det er yderst vigtigt, at alle medarbejdere hos SUVO er opdaterede på den nyeste viden om rustbeskyttelse af el- og hybridbiler. Både sikkerhedsmæssigt og i forhold til at give bilerne den helt korrekte behandling ved supplerende rustbeskyttelse,” fortæller Palle Pedersen, administrerende direktør hos LHG Group.
Han afslutter:
”SUVO behandler el- og hybridbiler efter gældende sikkerhedsanvisninger og specielt udviklede behandlingsskemaer,
der sikrer en korrekt håndtering af netop disse biltyper.“