Heldigvis kan vi hos SUVO hjælpe med at rustbeskytte din el- eller hybridbil. Fælles for konventionelle biler samt el- og hybridbiler er, at undervognen, karosseriet, bremserør og hjulførende dele får påvirkninger fra det danske klima og dermed risikerer at ruste.
Rustbeskyttelse af elbiler og hybridbiler kræver ekstra omhyggelighed og indsigt, da der under bilen findes mange kabler og batterier, som skal afdækkes, inden der behandles med et rustbeskyttelsesprodukt.
Hos SUVO behandler vi altid elbiler og hybridbiler efter gældende sikkerhedsanvisninger og efter bl.a. FDM´s anbefalinger for rustbeskyttelse af elbiler og hybridbiler.
Til nye og nyere biler - samt genbehandling
En kompletbehandling kommer hele vejen rundt og rustbeskytter i både døre, klapper, hulrum og selvfølgelig undervognen.
Særligt for kompletbehandling til el-/hybridbiler er, at alle bilens elektriske dele afdækkes med stor omhyggelighed, hvilket sikrer din bils funktioner.
Inden behandlingen kan påbegyndes, afmonteres bundplader, inderskærme og diverse plastdele. Herefter højtryksrenses bilen med varmt vand, og karosseriet kontrolleres. Når bilen igen er tør afdækkes motor, bremseskiver, batteri og kabler og andre dele, som ikke må behandles.
Som første led i rustbeskyttelsesbehandlingen gennemgås bilens sprøjteskema. Herefter påbegyndes behandlingen af døre, klapper og hulrum med et lysebrunt/transparent produkt.
Undervognens hulrum behandles med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt med høj indtrængningsevne.
Herefter behandles bilen med et sort rustbeskyttende produkt med høj slidstyrke.
Slutteligt behandles undervognen med et slidlagsprodukt, typisk sort eller bronzefarvet, der efterlader en slidstærk overflade.
Inden plastdelene igen monteres udføres en slutkontrol af bilen.
Bilen rengøres for evt. afdryp, og beskyttende overtræk mm. fjernes fra bilen.
Få op til 99 års garanti*
Til ældre biler med begyndende rustdannelse
Med en specialbehandling grundes hele bilens vognbund med et ekstra produkt, som efter en hviletid trænger ind i vognbund og stopper evt. begyndende rustangreb.
Derfor anbefales denne behandling til biler med begyndende rustdannelse eller som førstegangsbehandling til biler, der er mellem tre og fire år gamle.
Særligt for specialbehandling til el- og hybridbiler er, at alle bilens elektriske dele afdækkes med stor omhyggelighed, hvilket sikrer din bils funktioner.
Inden behandlingen kan påbegyndes, afmonteres bundplader, inderskærme og diverse plastdele. Herefter højtryksrenses bilen med varmt vand, og karosseriet kontrolleres. Når bilen igen er tør afdækkes motor, bremseskiver, batteri og kabler og andre dele, som ikke må behandles.
Som første led i rustbeskyttelsesbehandlingen gennemgås bilens sprøjteskema. Herefter påbegyndes behandlingen af døre, klapper og hulrum med et lysebrunt/transparent produkt.
Undervognens hulrum behandles med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt med høj indtrængningsevne
Hele bilens vognbund grundes med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt, som efter en hviletid trænger ind i vognbund og stopper evt. begyndende rustangreb.
Herefter behandles bilen med et sort rustbeskyttende produkt med høj slidstyrke.
Slutteligt behandles undervognen med et slidlagsprodukt, typisk sort eller bronzefarvet, der efterlader en slidstærk overflade.
Inden plastdelene igen monteres udføres en slutkontrol af bilen.
Bilen rengøres for evt. afdryp, og beskyttende overtræk mm. fjernes fra bilen.
Få op til 20 års garanti*