Skip to main content

Vi anbefaler:

SUVO undervognsbehandling og rustbeskyttelse til el og hybrid

El- og hybridbiler ruster også

Heldigvis kan vi hos SUVO hjælpe med at rustbeskytte din el- eller hybridbil. Fælles for konventionelle biler samt el- og hybridbiler er, at undervognen, karosseriet, bremserør og hjulførende dele får påvirkninger fra det danske klima og dermed risikerer at ruste. 

Rustbeskyttelse af elbiler og hybridbiler kræver ekstra omhyggelighed og indsigt, da der under bilen findes mange kabler og batterier, som skal afdækkes, inden der behandles med et rustbeskyttelsesprodukt.

Hos SUVO behandler vi altid elbiler og hybridbiler efter gældende sikkerhedsanvisninger og efter bl.a. FDM´s anbefalinger for rustbeskyttelse af elbiler og hybridbiler.  

Til nye og nyere biler - samt genbehandling

Kompletbehandling til el- og hybridbiler

En kompletbehandling kommer hele vejen rundt og rustbeskytter i både døre, klapper, hulrum og selvfølgelig undervognen.

Særligt for kompletbehandling til el-/hybridbiler er, at alle bilens elektriske dele afdækkes med stor omhyggelighed, hvilket sikrer din bils funktioner.

Inden behandlingen kan påbegyndes, afmonteres bundplader, inderskærme og diverse plastdele. Herefter højtryksrenses bilen med varmt vand, og karosseriet kontrolleres. Når bilen igen er tør afdækkes motor, bremseskiver, batteri og kabler og andre dele, som ikke må behandles.

Som første led i rustbeskyttelsesbehandlingen gennemgås bilens sprøjteskema. Herefter påbegyndes behandlingen af døre, klapper og hulrum med et lysebrunt/transparent produkt.

Undervognens hulrum behandles med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt med høj indtrængningsevne.

Herefter behandles bilen med et sort rustbeskyttende produkt med høj slidstyrke.

Slutteligt behandles undervognen med et slidlagsprodukt, typisk sort eller bronzefarvet, der efterlader en slidstærk overflade.

Inden plastdelene igen monteres udføres en slutkontrol af bilen.

Bilen rengøres for evt. afdryp, og beskyttende overtræk mm. fjernes fra bilen.

Få op til 99 års garanti* 

*Se Nordic Antirust garantibestemmelser

Til ældre biler med begyndende rustdannelse

Special undervognsbehandling

Med en specialbehandling grundes hele bilens vognbund med et ekstra produkt, som efter en hviletid trænger ind i vognbund og stopper evt. begyndende rustangreb.

Derfor anbefales denne behandling til biler med begyndende rustdannelse eller som førstegangsbehandling til biler, der er mellem tre og fire år gamle. 

Særligt for specialbehandling til el- og hybridbiler er, at alle bilens elektriske dele afdækkes med stor omhyggelighed, hvilket sikrer din bils funktioner.

Inden behandlingen kan påbegyndes, afmonteres bundplader, inderskærme og diverse plastdele. Herefter højtryksrenses bilen med varmt vand, og karosseriet kontrolleres. Når bilen igen er tør afdækkes motor, bremseskiver, batteri og kabler og andre dele, som ikke må behandles.

Som første led i rustbeskyttelsesbehandlingen gennemgås bilens sprøjteskema. Herefter påbegyndes behandlingen af døre, klapper og hulrum med et lysebrunt/transparent produkt.

Undervognens hulrum behandles med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt med høj indtrængningsevne

Hele bilens vognbund grundes med tyndt lysebrun/næsten transparent produkt, som efter en hviletid trænger ind i vognbund og stopper evt. begyndende rustangreb.

Herefter behandles bilen med et sort rustbeskyttende produkt med høj slidstyrke.

Slutteligt behandles undervognen med et slidlagsprodukt, typisk sort eller bronzefarvet, der efterlader en slidstærk overflade.

Inden plastdelene igen monteres udføres en slutkontrol af bilen.

Bilen rengøres for evt. afdryp, og beskyttende overtræk mm. fjernes fra bilen.

Få op til 20 års garanti*

*Se Nordic Antirust garantibestemmelser

Kombiner behandlingen med SUVO Lyddæmpning

Dæmp støjen fra vejbanen med mellem 4 og 6 dB, afhængig af f.eks. bilmodel og dæktype.

SUVO Lyddæmpning påføres i hjulkasser og alle andre steder i undervognen, hvor støjen kan komme igennem.

Alle plastdele afmonteres. Vi afvasker, tørrer og behandler bilen ved både rustbeskyttelsesbehandling og lyddæmpning. Vi anbefaler derfor, at du får lyddæmpet og rustbeskyttet din bil på samme tid.

Sådan behandler vi din bil

01.

Inden behandlingen påbegyndes, gennemlæses det relevante sprøjteskema for den pågældende bilmodel.

02.

Motor, dele af motorrummet, bremseskiver og andre dele, som ikke må behandles, afdækkes inden behandlingen.

03.

Vi blæser ikke på sand, salt og snavs. Vi renser med rent vand og tørrer grundigt.

04.

Motor, dele af motorrummet, bremseskiver og andre dele, som ikke må behandles, afdækkes inden behandlingen.

05.

Adgang til bilens hulrum etableres ved afmontering af lygter, beklædning og propper. Kun hvor dette ikke er muligt, bores der ekstra huller med et specialbor, i henhold til bilens sprøjteskema.

06.

Døre, klapper og hulrum behandles med et tyndt, lysebrunt/transparent produkt med høj indtrængningsevne.

07.

Påføring af produkterne udføres i specialkabine, hvor overskydende produkter, som afdrypper, opsamles til regenerering. Der går intet i kloakken eller til afbrænding.

08.

Efter behandlingen monteres diverse afmonterede dele, overskydende produkt fjerne og de supplerende huller lukkes med forseglede specialpropper.

09.

Slutfinishen er et særdeles vigtigt punkt. Her aftørres for vand og evt. afdryp. Beskyttende overtræk m.m. fjernes. Herved er der skabt et SUVO-rænt resultat.

01.

Inden behandlingen påbegyndes, gennemlæses det relevante behandlingsskema for den pågældende bilmodel. 

02.

For at opnå det perfekte resultat afmonteres bundplader, inderskærme og diverse plastdele.

03.

Vi blæser ikke på sand, salt og snavs. Vi renser med rent vand og tørrer grundigt.

04.

Motor, dele af motorrummet, bremseskiver og andre dele, som ikke må behandles, afdækkes inden behandlingen.

05.

Adgang til bilens hulrum etableres ved afmontering af lygter, beklædning og propper. Kun hvor dette ikke er muligt, bores der ekstra huller med et specialbor i henhold til bilens sprøjteskema.

06.

Døre, klapper og hulrum behandles med et tyndt, lysebrunt/transparent produkt med høj indtrængningsevne.

07.

Påføring af produkterne udføres i specialkabine, hvor overskydende produkter, som afdrypper, opsamles til regenerering. Der går intet i kloakken eller til afbrænding.

08.

Efter behandlingen monteres diverse afmonterede dele. Supplerende huller lukkes med forseglede specialpropper.

09.

Slutfinishen er et særdeles vigtigt punkt. Her aftørres for vand og evt. afdryp. Beskyttende overtræk m.m. fjernes. Herved er der skabt et SUVO-rænt resultat.

Back to top