Skip to main content

Sammen i øget fremstød

På Motorshow i Herning delte de to mærker for rustbeskyttelse under LHG Group fælles stand. Synergierne efter parløbet hos LHG Group begynder at vise sig, og nu er et fælles system til onlinebooking også sat i søen.

SYNERGI Det vakte lidt opsigt på Motorshow i MCH Messecenter Herning fredag til søndag i sidste uge, at de to  rustbeskyttelsesmærker Suvo og Tectyl delte stand – blot adskilt af en lysvæg. Men det var fuldt bevidst, melder LHG Group, der for første gang kunne præsentere begge mærker samlet siden overtagelsen af Tectyl fra Valvoline i 2020.

Af Kim Lesanner Motormagasinet den 10. februar 2022

Med corona-udsagnet ’Sammen hver for sig’ gav det mening for LHG Group, fortæller Carsten R. Larsen, der tiltrådte som ny kommerciel direktør (CCO) hos LHG Group i august sidste år.

- Også bilimportører og grossistkæder har flere mærker under samme tag, så hvorfor ikke også os i rustbeskyttelsesbranchen? Motorshow i MCH var en fantastisk positiv oplevelse med en del forespørgsler og gode snakke med både private og erhvervsdrivende, ligesom vi også internt fik talt en del om rustbeskyttelse på et andet plan end normalt, fortæller Carsten R. Larsen.

LHG Group afviklede en samlet morgenbriefing hver morgen for begge kæders repræsentanter på de to sammenbragte stande.

- Folkene på standen skulle selvfølgelig tale deres eget brand op – ligesom overfor kunder i supermarkedet, der skal vælge mellem forskellige produkter i samme kategori. Og jo, vi måtte forklare til nogen, at Suvo og Tectyl i dag har samme leverandør. Det var nu mest fagbranchen, der var nysgerrig, men ingen tog afstand fra vores setup. Man kan da mærke, at vi er nyskabende i rustbeskyttelsesbranchen med vores fællesskab, siger CEO hos LHG Group, Palle Pedersen.

Opfølgning på visitkort
I slipstrømmen på coronaen besøgte 20.000 Motorshowet, og det er tæt på tidligere shows, der, foruden alt til eftermarkedet for biler og motorcykler, også tæller både udstillende bilforhandlere og værksteder. Suvo/Tectyl var eneste aktør fra undervognsbranchen.

- Foruden det PR-mæssige ved at være til stede fik vi delt visitkort ud til erhvervsfolk, som vi nu skal have fulgt op på i forhold til samarbejde. Flere gav udtryk for, at det var godt set, at vi var til stede med begge mærker samlet, siger Carsten R. Larsen.

Ny fælles booking-platform
Deltagelsen i Herning ligger lige op til begge kæders landsmøde; Suvo 5. marts og Tectyl 19. marts, begge afvikles hos FDM Jyllandsringen. Her skal der i begge kæder skues fremad. Især med fokus på it og markedsføring, og med indspark af gæstetalere.

Digitalisering vægter højt hos LHG Group, og de to sprøjtekæder har netop taget en ny, fælles bookingplatform i brug med samme ’it-motor’, udviklet af Appsin i Aarhus.

- Med én fælles it-platform i de to kæder skal der kun opdateres ét sted – og it skal opdateres konstant. Platformen giver hastighed og synergi. Det har været vigtigt for os at kunne sætte vores eget aftryk på løsningen via en samarbejdspartner, der ellers ikke er aktør i autobranchen, siger Carsten R. Larsen. Han understreger, at kundedata i den fælles bookingplatform forbliver det enkelte sprøjtecenters.

- Vi vil gerne tilbyde vores samarbejdspartnere – sprøjtecentrene – en ’360 graders’ hjælp hvad angår både udstyr og marketing, logistik, sprøjteskemaer og it – kort sagt alt det der skal til for at få deres forretning til at hænge sammen, så de kan koncentrere sig om deres kunder, siger Carsten R. Larsen.

Back to top